Doelstelling 6.1 Het optimaliseren van de (online) dienstverlening aan inwoners, ondernemers en partners
Zaanstad wil transparante en betrouwbare dienstverlening leveren op het gebied van bereikbaarheid, vergunningverlening, het leveren van persoonlijke documenten, toegankelijkheid van het archief en het behandelen van klachten. Daarom werkt de gemeente met heldere procedures, aanspreekbare en bereikbare ambtenaren en duidelijke taal in brieven en andere gemeentelijke uitingen. Zaanstad wil dat inwoners zaken digitaal kunnen regelen en werkt daarom aan een website die eenvoudig en duidelijk is. Tevens biedt de gemeente de komende jaren steeds meer producten en diensten digitaal aan. Het Stadhuis blijft open voor het regelen van zaken die ook digitaal beschikbaar zijn. Gebruikers kunnen feedback geven en de gebruiksvriendelijkheid van onze dienstverlening wordt continu verbeterd. Als het nodig is, zoekt de gemeente persoonlijk contact of komen medewerkers thuis. Bijvoorbeeld als een inwoner zijn paspoort niet kan ophalen of bij complexe zorgvragen. |